Seguidores

viernes, 28 de noviembre de 2014

Visita a l'escola

Bon vesprada amics, avui us volia parlar de la visita que vaig fer el dilluns d’aquesta setmana a un col·legi prop de la meua casa. Amb l’assignatura d’organització del espai escolar, materials i habilitats docents anàrem al CEIP José Soto Mico, allí ens vàrem explicar tot el funcionament i l’organització del col·legi en general, aquest col·legi té una particularitat i és que es troba dividit en tres edificis, un per a infantil, un per a primària i altre per a els dos primers cursos de secundaria. 

Primerament ens van dividir en grups de cinc companyes per observar cada classe d’infantil, el meu grup va a estar a la classe del sol amb xiquets i xiquetes de 4 anys i al aula hi havia una xiqueta amb un retard cerebral, la qual cosa dificultava el seu aprenentatge en comparació amb la resta de companys. Aquesta xiqueta tenia una malaltia que no li permetia que les dues parts del cervell es connectaren, a la xiqueta hi havia que manar-li ordres molt concretes i curtes amés de sempre assenyalant tot el que se li demanava. Els dimecres per la vesprada va a un gabinet especialitzat a on la estimulen i donen suport als ensenyaments que fa la xiqueta al aula, una vegada al mes aquest gabinet i la tutora de la classe s’informen dels progressos de la nena.

La resta de companys l’ajuda quan tenia problemes amb les activitats i la tractaven com una més, aquest és un exemple d’integració en el aula i com amb l’ajuda de tots es poden superar les dificultats que cadascú té.

Després de veure el pati i a tots el nens i nenes jugant al pati, el director de l’escola i algunes mestres d’infantil es varen explicar la metodologia que empra el centre, les activitats i moltes qüestions relacionades amb l’organització i la integració de l’escola amb la societat i concretament amb el barri.  

Espere tenir l’oportunitat de fer les pràctiques de tercer de carrera allí perquè em va agradar molt el ambient, la distribució i els professionals.


Bon cap de setmana, Amparo. 

No hay comentarios:

Publicar un comentario