Seguidores

martes, 2 de diciembre de 2014

Autisme i pictogrames



Bon dia amics, un preguntareu que quina imatge és aquesta, aquesta imatge està relacionada amb l’autisme i com cal tractar-lo a l’aula.
L'autisme és un grup de trastorns del desenvolupament neurològic que es manifesta obstaculitzant l’aprenentatge d’habilitats de comunicació i de relacions socials.
Paral·lelament, el desenvolupament també es veu interferit per la presència d’interessos restringits inusualment forts, comportament repetitiu i dificultats per afrontar canvis inesperats. El terme espectre es refereix a una àmplia gamma de símptomes, habilitats i nivells de discapacitat que poden presentar les persones que el pateixen.
Les causes del Trastorn de l’Espectre Autista (TEA) són de base genètica, però possiblement associades a factors ambientals que interactuen amb aquestes. Els canvis del patró de desenvolupament del cervell són evidents als dos anys, però possiblement ja es reflecteixin en edats més primerenques.
Amb tots aquests tres molt complicat la integració d’un nen o nena al aula, degut als multituds de canvis que es fan encara que es té la rutina. Com els autistes tenen dificultats a la socialització i tendixen a estar sols, la integració es fa complicada.

Per tal d’explicar a l’alumne què és va fer en cada moment del dia al aula, hi ha un mètode amb pictogrames, a on fica totes les activitats que van a realitzar. Com els xiquets encara no saben llegir, s’empren els pictogrames i hi ha un programa per a “traduir” de les paraules als pictrogrames i s’anomena Araword. 
Açí us deixe el enllaç per a descarregar-se el programa: http://arasuite.proyectotico.es/index.php?title=AraWord  

Bona setmana, Amparo. 

No hay comentarios:

Publicar un comentario