Bon dia amics, un preguntareu que quina imatge és aquesta, aquesta imatge
està relacionada amb l’autisme i com cal tractar-lo a l’aula.
L'autisme és un grup
de trastorns del desenvolupament neurològic que es manifesta obstaculitzant
l’aprenentatge d’habilitats de comunicació i de relacions socials.
Paral·lelament, el desenvolupament
també es veu interferit per la presència d’interessos restringits inusualment
forts, comportament repetitiu i dificultats per afrontar canvis inesperats. El
terme espectre es refereix a una àmplia gamma de símptomes, habilitats i
nivells de discapacitat que poden presentar les persones que el pateixen.
Les causes del Trastorn de l’Espectre
Autista (TEA) són de base genètica, però possiblement associades a factors
ambientals que interactuen amb aquestes. Els canvis del patró de
desenvolupament del cervell són evidents als dos anys, però possiblement ja es
reflecteixin en edats més primerenques.
Amb tots aquests tres molt complicat la integració
d’un nen o nena al aula, degut als multituds de canvis que es fan encara que es
té la rutina. Com els autistes tenen dificultats a la socialització i tendixen
a estar sols, la integració es fa complicada.
Per tal d’explicar a l’alumne què és va fer en
cada moment del dia al aula, hi ha un mètode amb pictogrames, a on fica totes
les activitats que van a realitzar. Com els xiquets encara no saben llegir,
s’empren els pictogrames i hi ha un programa per a “traduir” de les paraules
als pictrogrames i s’anomena Araword.
Açí us deixe el enllaç per a descarregar-se el programa: http://arasuite.proyectotico.es/index.php?title=AraWord
Bona setmana, Amparo.
No hay comentarios:
Publicar un comentario